Hemma igen!!

Hemma från vår semesterresa i London. Vi har haft en härlig vecka eller ska jag kanske säga en händelserik vecka. Vi har verkligen hunnit med en hel del. Vi skrev upp allt vi gjort på en lista och då såg man att vi har nog hunnit med en hel del sevärdheter m.m. Ont i fötterna och benen varje kväll som vi har kommit till vårt hotellrum. Innan London så hade vi köpt ett paraply som vi var säker på skulle användas riktigt flitigt men inte en droppe regn på hela tiden... det kändes lite ovanligt faktiskt. Det var soligt och varmt mestadels av tiden. Skulle jag kunna tänka mig att bo där?? Svaret är enkelt: NEJ!!! I slutet av veckan så blev jag less på att det var folk överallt och att stå som en packad sill i tunnelbanetåget och stirra någon okänd person i ansiktet på en linjals avstånd. Resa tillbaka: ABSOLUT!! Det är en fin stad och det finns mycket att se, uppleva och shoppingen var mycket bra också om man gillar det ;) Igårkväll så hämtade vår kära granne och vän oss på flygplatsen och efter det så bjöd deras familj oss på kvällsfika med tända ljus, hembakade mjukkakor och  trevliga samtal i deras nya fina kök. Det var sååå skönt att få vara hemma igen och sen att duscha av sig resdammet och krypa ner i min egen säng och sova var också helt OKEY!!! Här kommer lite bilder från vår vecka!
Kram R


Närmar oss London!

Bodde 4 meter från Themsen! Utsikt från hotellet!

Houses of Parliament, Big Ben, Trafalgar Square!


I Hyde Park  och minnesmonumentet från terrordådet i tunnelbanan 2005.

Speakers corner! Intressant tillställning :)

Hillsong,                    Starbucks                 Sherlock Holmes museum

London Eye!

Shakespear pjäs,   Saint Paul´s  Cathedral, dubbeldäckare

Harry Potters plattform

Vaktombyte på Buckinhampalace!

Jag och några grabbar på madame Tussaud´s

Musikal             Picadilly Circus        Skräckupplevelse!

Tower Bridge- denna otroligt vackra bro!

rulltrappor i massor   retroshopping      Millenium Bridge

Telefonkiosk såklart och en mailbox!

Gammal dubbeldäckare

och en häftig Taxi!!!
Som ni ser så behöver vi semester efter allt dethär! :)

#1 - - Bea:

ÅÅÅÅÅ vad avunsjuk jag blir att du har stått brevid Tom Cruise :)

#2 - - Therese Sandsten:

Vilken fantastisk resa ni verkar ha haft. Måste åka dit med mina barn när de blir större. Jag har själv varit där tre gånger men det måste vara ännu roligare med barnen när det finns så mycket att se och göra! Kram, syns till veckan