Adventsfredag!

Tillbaka på jobbet idag! Det kändes riktigt bra. Att det sen är en hel massa som man måste ta igen är en helt annan sak ...det ordnar sig säkert på något vis. Nu lägger jag jobbet åt sidan och tar helg istället. Adventshelg dessutom. jag har längtat efter att få plocka fram lite adventsljusstakar, stjärnor för att det ska bli mysigare i våra fönster. Eftersom jag är en sån som byter gardiner i varje rum och julpyntar så har jag ju förstås inte hunnit färdigt men det får jag fixa i helgen. Huvudsaken att kök och vardagsrum är klart för där tillbringar vi mest tid härhemma.
Blåbetsad adventsljusstake köpt på Ikea för säkert 100 år sedan... nja nu överdrev jag visst men den är inte ny iallafall ;)
Ljuset däremot är en favorit i repris och faktiskt nytt för i år. Nu behövde inte jag fundera över vad jag skulle ha för ljus på denna bricka i år, bra va?...och ser ni koppen...ÄNTLIGEN får jag dricka mitt te ur den. 
 
Helgen för mig blir lite mer adventsfix och efter alla dessa minusgrader som har varit så kan det nog bli en eller kanske två svängar ut på någon is. Hoppas, hoppas, hoppas!!! :)
Ha en riktigt bra adventsfredag!
Kram R