Ordspråkens eftermiddag/kväll!

* Mysiga dagen är här! 
 
Blev hämtad av mamma och pappa precis som barnen på jobbet blir varje dag :) 
Slängde in väskorna innanför dörren och tog fram den magiska västen med färgen orange. Carmen blir helt galen då och snurrar runt runt för då vet hon att matte och hon ska ut i skogen och springa. Lite svårt att få på henne den då förstås :)
Det är sååå ljuvligt att få vara i tystnaden som naturen kan bjuda på efter en dag med massor av olika ljud runt omkring. Fredagarna är ju de dagar som jag kräver absolut tystnad en stund efter jobbet som ni vet vid dethär laget och det är nog så att kombinationen frisk luft och tystnad spelar i en egen liga faktiskt, en högre sådan. 
Frisk luft ja, det fick jag lite extra dessutom efter skogsprommisen. Fick känna på att det som står i de gamla ordspråken kan stämma ganska bra faktiskt.
Sparkade iväg och skulle köpa revybiljetter till min mamma och pappa hemma hos några som själv medverkar. Kliver glatt in och säger mitt ärende, tar upp börsen och öppnar den ...och där är INGA pengar alls?? Men hur pinsamt blev nu detta då??? Suck!! Försöker skoja bort det lite och ber att få återkomma om en stund och tar min sneda sprk och sparkar hemåt igen för att hämta pengarna som jag INTE minns var jag gömt undan då om de inte är i börsen. Hm... Hela vägen hem så gick hjärnan på högvarv och jag hittade som tur var dem när jag kom hem igen. Åkte sedan samma väg tillbaka med min sneda spark och hann tänka att en ny fin spark kanske vore något att önska sig nästa jul.
Alltså: DET MAN INTE HAR I HUVUDET FÅR MAN HA I BENEN!
Nu ska jag fixa till lite här för ikväll då vi äntligen ska få fira Kevin som fyllde år förra veckan. Vi tar till ännu ett ordspråk tror jag: BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!
 
Önskar er en mysig fredakväll!
Kram R
 
Lite bilder från idag ute i tystnaden.
                                              
                       
Genvägar är senvägar...ops ännu ett ordspråk :)