Härlig fredag :)

Startade dagen med en prommis med en väldigt tveksam hund som har svårt att ens sätta ner tassarna i det blöta gräset efter nattens hårda regn. Ingen sol men oerhört varmt i luften, shortsväder ändå. En storspov flög och skriade ovanför våra huvuden och jag kom på mig själv att prata högt till den att den inte behövde vara rädd... vi tänker inte ta din barn. Tittade på alla fina blommor som växer i diket och förundras över hur många sorter det finns i vår natur...tog kort på en av de vackraste...BLÅKLOCKA ♥
                         
Tänkte mig en städdag eftersom det är fredag och vårt hem verkligen skriker att det är dags att ta bort lite smuts för länge länge sen... Inspirationen infann sig inte efter prommisen så då försökte jag mig på att hämta lite inspiration hos mamma och pappa som alltid städar på fredagar. Tog med mig K som skjutsade sin mamma på mopeden. Så mysigt att få en liten pratstund med dem och smaka på goooooofika :)
                        
Räcker det eller??... hehe :) Ja, ni ser ju att hungriga var vi INTE efter vårt besök där. Kan säga att det slank ner mer än en favoritkaka som ni ser här till höger...KOLAKAKA a´la mamma är den bästa kakan jag vet.
Detta gav lite energi dock för sedan dammtorkade jag hela köket innan jag skjutsade K och B till stan.
Hann också med att äta middag med dotter på Max innan hemfärd. Mysigt stund det också ♥
 
Nu har jag bara resten kvar men nu har solen återvänt så då känns det genast lite jobbigare att vara inomhus men bara att blunda och fortsätta... :) Tänker inte på att det är fredagkväll så känns det säkert bättre. I morgon ska jag på ett litet äventyr så städa på kära Rosi.
 
Ha en fortsatt skön fredagkväll! 
Kram ®