Långfärdskridskor hem idag kanske??...:)

En annorlunda eftermiddag blev det...
Skyndade mig iväg till busshållplatsen efter jobbet, fick stå där och vänta på en buss som var mer än 15 minuter försenad. När bussen äntligen kom så hade den oerhört svårt att stanna och när jag skulle kliva på så frågade han vart jag skulle då? Jag kör helst inte en meter till... alldeles för halt.
WHAT??? När jag berättade min destination så fick jag till svar att det kunde jag glömma för dit körde han inte i denna blixthalka....??? ..."Var är mina långfärdskridskor" när jag behöver dem som bäst?...:)
 
Jahaja, vad gör jag då? Ringer min riddare i nöden med en svart häst och frågar om han kan hämta upp mig efter jobbet... ja sen var det bara att vända tillbaka i regnet och sätta sig och jobba i 1 1/2  timme till innan hemfärd.
Han fick även agera taxi åt D som inte kunde åka LLT-buss inne i stan hem från skolan...sen ringde K som inte heller tog sig hem på grund av inställd buss, han lastade bilen full av klasskompisar åt K som hade samma problem som alla andra och så var det ju då lilla jag som skulle hämtas. Ja fullt upp som ni ser.
Här var taxin ny och fin... Nu är den väl använd, hehe
 
Skönt att hemresan gick bra iallafall och tyvärr så kör inte träningstaxin en enda meter till ikväll utan det får bli plugg för K, putsning av vägg för mannen och julstädning för mamman istället.
Håll er hemma ikväll alla ni som bor i Norrbotten... annars KÖR FÖRSIKTIGT!!! ♥
Kram ®