Sista januari och fredag :)

Hade bestämt veckostädning härhemma en dag som denna... blev dock liiiite tveksam när jag kom hem och såg den behagliga temperaturen. Hade ju varit myyyycket roligare att ta skidorna och Carmen på en tur. Tur ja, det är tur att jag har en "såå oerhörd karaktär" att jag stannade hemma istället och gjorde det jag hade bestämt innan...eller ska jag kanske inte fara med osanning här på bloggen??? Jag blev så FREDAGSLAT helt enkelt ;)
Tyckte att de mjuka små snöflingorna var stora som tennisbollar. Ja , ni ser ju... hehe
 
 
Städningen behövde göras för som jag skrev  förut så hade vi tänkt flytta hem igen... till vårt sovrum. Det blev tyvärr inte så när temperaturen kröp under -20 i ännu fler dagar. Äsch, lika bra att fixa helt klart innan vi sover där tänkte vi. Ikväll sker iallafall flytten har vi bestämt för nu får jag nog köpa lite långärmade pyjamströjor om det blir någon mer kall natt. M vill verkligen sova i sin säng nu säger han och det förstår jag. 
Såhär ser det iallafall ut i vårt sovrum.
Nu kanske ni undrar varför vi inte tänder en brasa i den öppna spisen...? Jo undertecknad vill inte att det ska börja lukta rök från våra sängkläder. Hon byter hellre plats till värmen en trappa upp ;)
De blåa ♥-gardinerna har vi inte använt på flera år men nu kände jag att de var helt rätt. Blått är verkligen min bästa färg. Kom på att jag hade ju en mjuk och lurvig matta med lite blåa detaljer att använda så den åkte fram den med.
 
Ikväll ska jag efter allt fejande bara sitta i fåtöljen och titta på "dumburken" tillsammans med min man och min thékopp. Härligt med appletv så man smidigt och enkelt kan se sådana program som vi missat under veckan.
Det finns säkert andra sätt att se sådant man missat men...  vi ÄR applenördar numer :)
 
Trevlig kväll allihop!
I helgen är det basket både lördag och söndag för K.
Ska också hinna med några meter skidåkning hoppas jag.
Kram ®