Alla talar om snö...:)

Det största samtalsämnet för tillfället häruppe i norr... 
 
Innan jag åkte hem från jobbet fick jag hjälpa till att knuffa 2 bilar och en mindre skolbuss som satt fast i snön. 
Jag tänkte att säkert blir det min tur när jag kör iväg men jag KLARADE mig idag. 
Sen har jag som de flesta andra skottat på gården också litegrand. I morse körde dock en av traktorförarna i byn förbi och skottade av ordentligt ♥ Världens BÄSTA hjälp när man ska iväg till jobbet eller världens BÄSTA hjälp överhuvudtaget ♥ att få när det snöat cirka 50 cm sen igår i Norrbotten. 
Förstås har jag några snömängdsbilder att visa jag med...
På vägen in till huset och
samma snöhög sett från andra hållet.
För att ni ska förstå hur hög den är så kan jag meddela att när jag som är 173 cm över havet stod framför den så fattades det cirka 10 cm för att vara lika hög som mig. Jag kan inte minnas när det var såhär mycket snö sist.
 
Att gå ut genom altandörren får vi nog glömma ett tag framöver för där ser det ut såhär. En måttstock är räcket till vänster i bild. Kan säga att vii inte behöver köpa insynsskydd här :)
I sovrummet har vi 6 stycken fönster och där hade vi funderat på att köpa rullgardiner men jag vet inte om det kanske är en onödig utgift just nu hehe :)
Är ganska mörkt iallafall tycker jag. :D
 
Fredagkväll är det och Marre har skjutsat iväg Kevin på ett uppdrag för laget. Jag får kanske ta nästa tur när han ska hem igen. Är ju inte riktigt ännu så jag tar det luuuugnt ett tag till.
 
Ha en mysig kväll!
Kram ®