Härliga lördag!

Blev väckt redan kl 06:30 av min käre man som fick för sig att vi hade försovit oss och skulle iväg till jobbet.. :D
Känslan som infann sig kort därefter var underbar. Jag menar när poletten liksom faller ner och man förstår att det faktiskt är helg och vi kan fortsätta att sova ett bra tag till...♥ Lovley!!!
 
Iallafall så ringde klockan senare och känslan som mötte mig då när jag såg årets första tulpanbukett stå där och sprida glädje på vårt bord var om än inte lika underbar men snudd inpå :)
Jag älskar tulpaner och jag brukar aldrig vara såhär sen att inhandla en bukett efter att julsakerna har försvunnit. Bättre sent än aldrig och nu har starten gått för fler inköp framöver.
 
Ännu en sak har jag ÄNTLIGEN fixat idag. 
En alldeles egen Ukulele!!! Jag har lääänge velat ha en och efter en del julklappspengar så slog jag till.
100 låtar och en stämmare fick också följa med hem. :)
Ojojoj, så roligt det är!!
Nu blir det att träna sig så jag får ett lika bra flyt i spelandet som med guran. Var inte alls svårt så vill du lära dig ett lättspelat instrument så kanske detta är nåt för dig :) :)
Varför jag äntligen kom loss beror kanske på att Kulturskolan hälsade på oss i veckan på jobbet och spelade med elever och då tänkte jag... Nä nu Rosi är det verkligen dags. 
Sen är det bara detdär pianot kvar som ligger på mitt samvete och som jag också har tänkt att jag ska ta tag i framöver... kanske blir inspirerad igen inom kort av någon eller något. 
Tror dock att det är svårare än att spela gitarr och Ukulele så en utmaning blir det.
 
Ha en fortsatt mysig lördag!
Kram ®
 
 
 
 
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Fina tulpaner!

Svar: Tack! Såg att du också har tulpaner på din blogg!! Dessa härliga blommor!
Rose-Marie Danielsson

#2 - - kerstin ehrenholm:

så fin med färska blommor