Lördagar är...

nog den bästa dagen på hela veckan. Sovmorgon och en lång frukost efter det. 
 
Denna lördag har våra inneboende åkt iväg till Umeå en sväng för att gratta ett av deras barnbarn som bor där.
Hips vips var det bara vår familj hemma. Det var väldigt länge sen nu. Det kändes konstigt för man har ju vant sig med att de är här. :)
 
Efter frukost så var det en tjej som var redo för lite spring i skogen. M har gått en trappa ner för att hämta lite lämpliga kläder och hon vääääääntar och vääääntar... :)
Detta inspirerade oss att också ta en springtur så vi drog iväg en sväng...puh, man glömmer bort hur varmt det är att jogga i solen.
 
Hoppas på en lika härlig sommar detta år. Vi är förberedda för lite strandliv 
och det vore ju synd om vi köpt dem alldeles i onödan. Yes, den blå stolen är min ifall ni undrar :)
 
Innan strandlivet så finns det ju förstås lite annat att hinna med och en sak som finns på min "lista" är att sy två små gardiner till våra fönster i hallen.
Igår inhandlade jag tyget som jag länge har gått och spanat efter.
Sädesärlor är lika med sommar. De är så fina där de går omkring på gräsmattan. 
Bäst att passa på när man har en sömmerska inneboende hehe.
 
Nu fortsätter jag att njuta av denna lördag. Blir en middag med mina grabbar, och D lite senare.
 
Kram ®