Då var det dax...

för både skolstart och med ett blogginlägg. 
Det var ett tag sedan det var skola för elever och lärare och 5 dagar sedan jag bloggade.
 
Första dagen tillsammans med eleverna blev en rivstart på grund av sjukdom bland kollegor. Tur att man inte är nybörjare och lärt sig att hetsa upp sig hjälper inte till att ändra på verkligheten. Kul också att det var "mina" elever från förra året som jag ska jobba med under detta år :) Kändes toppenbra att träffa de allihopa ♥
Såhär ser deras och min arbetsmiljö ut framöver.
Sommaren har alltså, trots lite värme idag, passerat när skolorna startar. Åtminstone så känns det så. Vi passade på att göra självporträtt där vi visade somriga saker som vi sett genom våra solglasögon denna sommar. Åh, så härliga bilder det blev. Fröken Rosi gjorde också ett porträtt :D  
Helgen som passerat känns som en vandring i dimma efter tentan i fredags. Fick igen tentan igår och YES!!! jag klarade den. Känns så underbart och nu i efterhand måste jag kanske medge att det behövdes mer inlärning för att jag skulle få ett annat "mattetänk" och förstå på ett annat sätt. Det är ju faktiskt så att det är ju inte inlärning för stunden som är syftet utan det är inlärning som förhoppningsvis ska finnas kvar därinne i hjärnkontoret och användas i mitt yrke :)
 
I söndags var jag och firade denna goa fina tjej som står i mitten på bilden. Hon är dessutom omringad av två andra goa fina tjejer som bor här i vår by. 3 pinglor i sina bästa år... japp, det betyder att de är liiiite, ja kanske aningen yngre än undertecknad men... ;) Fikabuffé MEGA kan jag säga. Födelsedagsbarnet önskade sig det istället för presenter :D
Eftersom jag gillar att inreda vårt hus så har det flyttat in lite nyheter härhemma.
Startar med loppis-stolen som jag köpte av min syrra för några veckor sedan. Sliten men fin modell. Just nu agerar den bord till en lampa tills jag har bestämt om målarpenseln ska få jobba lite eller om den ska få vara som den är. Vad tycker ni??
I dagsljus och i kvällsljus.
 
Sen fanns det en överraskning i form av ett paket från tidningen Allt i Hemmet framför ytterdörren när jag landade hemma efter jobbet. Dessutom ett avlångt paket som jag hade beställt. Ett gratispaket och ett paket där innehållet var på rea. Det gillar jag :)
Vad var det då i dessa paket... Öppnade och där fanns en zinkbricka och 4 stycken små kaffemuggar i härliga färger. Mysigt inför hösten. Kanske borde prova dricka kaffe  bara för att muggarna är fina :D hahaha :D 
Avslutar med en annan bild på vårt stora syrénträd med flaskor som lyser så fint på kvällen. Ännu en orsak varför hösten är mysig enligt mig. Ljus bland blommor, och träd.
 
 
Ha det toppen tills vi hörs igen.
Kram ®