Mystiskt datum...

den 8 december.
Gjorde en tillbakablick till förra året det datumet och tro det eller ej... JAG VAR SJUK ÄVEN DÅ!!! Helt otroligt!!! Japp, i torsdags gjorde kläderna ont på kroppen hela dagen och när jag sen äntligen var hemma så hade jag minsann fått feber och nu även en jobbig hosta. Horisontellt läge heeela helgen... det har varit toppenbra skridskohelg och jag har fått bilder från helgens åkturer av en skridskokompis som har fått glida fram på spegelblanka isar. Känns inget vidare förstås men det är bara att acceptera...
 
3:dje ljuset är tänt och det känns ju också väldigt konstigt att vi redan är där. Vi har samma ljusstake i år förutom att jag förändrade lite med att ställa dessa bokstäver framför.
Ikväll har vi smakat på julskinka med en tillhörande julmust. Behöver jag säga att det var supergott :)
En belöning efter att vi fixat fram julgranen och tänt ljusen i den. Klä den orkade inte undertecknad som lade sig på soffan och vilade mellan varven medan M fixade bort ljussladdarna litegrand. Vi får klä den en annan dag då det finns ork. I år har vi inhandlat en ny pumla. Vi brukar köpa en på varje nytt ställe vi besöker utanför Sveriges gränser. Vart tror ni att vi handlade den nya då??? ... svårt .... nähä, inte svårt att gissa kanske :) :) 
Det blir en hedersplats för denna om jag får bestämma... och det får jag ju göra :D :D :D 
 
Nu är det dags att göra som Carmen. Lägga tassen över ögonen och sova bort min förkylning. Har pluggdag i morgon och luciamorgon på tisdag... då behöver jag verkligen var frisk!!! hur nu det ska gå till...??? :) 
Kram ®