Kanske...

ett litet inlägg vore på sin plats :) Det är ju några dagar sen sist.
 
Ja, var börjar man?? Vi tar väl fredagen som startade med ett läkarbesök med sonen innan jag kämpade på i skogen med skidorna och Carmen. Kämpar på är verkligen rätta ordet... mina skidor är hemska och det ser tyvärr ut som om jag behöver investera i ett par nya. Spannet är troligen slut och det kan ju förstås vara sant eftersom skidorna säkert är en 8 år gamla nu. 
Iallafall så hade jag besök av två tjejer som hjälpte mig med en matteuppgift. Vi spelade bland annat ekvationsspelet och de var ena riktiga mästare på det. De hade tydligen gjort det förut på skolan. Mysigt att få en liten pratstund med tjejerna och mumsa på lite marängswiss innan vi tog tag i uppgiften :)
Drog sen vidare till butiken Handplockat för att äntligen få använda mina presentkort som jag haft ett tag nu.
Gissa om jag har varit stressad över att jag kanske ska glömma bort sista datumet och då "kasta pengar i sjön" utan att få med mig något från denna mysiga affär.
Finns en hel del att kolla in... både inredning och kläder. Svårt att välja men tillsist blev det ändå ett väggskåp som jag tittat på förut. Blev perfekt mellan våra köksfönster. Nu är det bara det roliga kvar... piffet i och ovanpå :)
Vår stora klocka fick flytta till sonens rum och gissa hur många gånger jag tittat åt det hållet för att kolla vad klockan är. Måste snabbt upp med en annan klocka och börja vänja mig vid en ny plats :) 
Förutom plugg och köpa skåp så har jag förstås varit ute i det vackra vädret en hel del. I går åkte jag dagspåret för första gången och det var helt underbart där i solen på ängarna här hemma i byn. Ja, ni ser ju själva... jag älskar detta ♥
Vårvinterkänslorna är på topp just nu så jag satsade faktiskt på att få lite påskstämning hemma i köket med gula tulpaner. Älskar när solen söker sig in genom persiennerna och allt blir randigt.
Nu dyka ner i en artikel för att få lite pluggtid även idag. Blev nämligen så mycket annat på mitt schema denna måndag :)
Kram ®