Långfredag

Tur att det är en lååååång dag idag. Här hemma finns det så mycket jag vill hinna med att göra men dygnets timmar verkar vara för få så jag får helt enkelt sålla bort något av det jag hade tänkt hinna. Valde helt enkelt bort mitt pluggande och firar lite påsk först. Ikväll vankas det påskmiddag tillsammans med D & J och goda vänner. 
Det blir trevligt för det var ett tag sedan vi träffades... ni vet, dygnets för få timmar.
Påskpyntet är färdigt när påskliljorna är på plats. Skaffade hem dem igår så tyvärr har de inte slagit ut helt men påskhelgen är ju lång och sedan efterföljer ett påsklov för min del  så nog ska de hinna producera lite blommor :) 
Det är härligt att få in lite glada starka färger såhär till påsk i vårt annars lite färglösa hem och därför tycker jag att tulpanerna ska vara gula En gul blomuppsättning är också ett plus. Hittade en fin på Blomsterlandet igår och glaskrukan blir toppen till annat framöver. Duken hittade jag på Pentik.
 
Förutom att prata om alla färgglada blommor så kan jag ju rapportera om påskvädret häruppe i norr.
5 grader varmt men tyvärr ingen sol idag. Hindrade mig inte från att ta en tur både med och utan hund på skoterlederna här omkring.
Läste någonstans att 30 minuter ute i skog och mark är vad vi behöver för att må riktigt bra och det stämmer verkligen. Finns inget bättre än att vara där i tystnaden alldeles ensam med sina skidor och sina tankar. 
 
Nu är det bäst att jag stiger upp härifrån och hjälper min man som lagar mat till kvällens middag. Ja, jag kan ju duka iallafall, för detdär med att laga mat det lämnar jag till min egen mästerkock :)
 
Önskar er en riktigt TREVLIG fortsättning på påsken. 
Kram ®
 
 
 
#1 - - Suss :

Trevlig påsk till er också och vi ser framemot morgondagen 😊