Snart 1 vecka...

sen sist jag skrev ett inlägg. Förstår inte vart dagarna försvinner...??? 
Tycker mest att jag sitter och räknar matte all min lediga tid. Sen läser jag en bok på norska samtidigt som i början var lite svår att förstå. Satt med Ipaden och slog upp orden jag inte kunde förstå.
Igår däremot så fick jag det som eventuellt kan kallas spunk och lade plugget åt sidan för att städa upp lite ordentligare härhemma. Störde mig så mycket på allt som borde göras så koncentrationen för plugget var inte så hög. Lika bra att fixa det som som stör då tänkte jag.
 
Jag putsade fönster i köket och bytte gardiner och jag undrar hur vi sett någonting överhuvudtaget den sista tiden. Vattnet blev svart. Finns några som eldat i kaminen i vinter verkar det som :D 
Ändrade om lite på våra hyllor och på bordet i köket. Känns nytt om man bara flyttar om lite ibland :)
Annars har vi promenerat med Carmen i skogen för första gången på länge. Hon är dock inte helt okey ännu men hon måste ju få göra det hon älskar. Springa. Premiärturen bjöd på lite blött elljusspår, lite snö på vissa ställen men ändå vackert väder. 
Gick på ängarna på hemvägen. Så härligt :)
Där bodde jag när jag var liten
och där bakom kullen bor jag nu
Båda platserna har sin tjusning fast på olika sätt.
 
Ikväll var vi spontana och skyndade oss i till city för att äta lite mat. Vi fick med oss D & J som satt och pluggade och behövde få lite paus. 
Jag fortsatte att träna på att äta sushi :) Det blir godare för varje gång.
Behöver däremot träna lite mer på att äta med dessa pinnar :D :D :D 
Nu Eurovision Song Contest. Springer upp til grannarna och kollar in programmet där :)
Ha en trevlig lördagkväll 
Kram kram ®