Det är läge för...

I morse var jag som en riktigt tröttis och vände i god tro på min kalender för att se om det fanns ett uppiggande meddelande åt mig och detta var vad jag möttes av :D Blev jag piggare tror ni? :D 
Detta blir min kvällsaktivitet har jag bestämt så kanske huvudvärken släpper :)
 
Igår måndag hade jag som vanligt min pluggdag och tänkte att jag då kanske kunde sova lite längre än vanligt men se icke det. Blev väckt av dessa händiga grabbar som började riva vår altan. Va! Nu??? Är det tid för altanfix nu?? Jo men varför inte...? Finns inget dåligt väder för altanhäng, bara dåliga kläder heter det väl ;)
Kan väl säga att de räddar vår altan från att rasa när snömassorna landar på den senare i vinter. Sitta och njuta av deras fina bygge får vi dock vänta med till det blir vår :) 
Känns bra att vårt ruttna altanräcke är borta nu och att våra ruttna stolpar byts ut. Altanen ligger ju inte precis i markläge ifall man skulle rasa ner tillsammans med den.
I en pluggpaus igår tog jag med vår springsugna vovve på en tur i skogen. Skoterspår hade jag tänkt mig och javisst, en liten bit kunde jag premiärglida på dem och känna att detta är ju helt fantastiskt roligt. Helt plötsligt tog spåret slut och jag valde mellan att vända eller fortsätta... jag fortsätter tänkte jag. Japp, Det var jag, Carmen och en eller möjligtvis två älgar som hade gått där. Skidorna förvandlades plötsligt till snöskor och fast det var supertungt att ta sig fram så kämpade vi på ett bra tag innan det var dags att vända  tillbaka till mitt plugg.
Hann iallafall få feeling så nu ser jag fram emot nästa tur...förhoppningsvis med spår att åka på eller i :)
♥ I really love this ♥ 
 
Nä, framstupa viloläge var det 
Ha en fin kväll.
Kram ®