Måndag är en...

pluggdag för mig denna hösttermin.
 
Alltså är det vad jag ägnat mig åt större delen av den här dagen. Åker iväg till Växjö i veckan så då har jag förstås en hel del att hinna helt klart innan dess. I helgen har det varit dåligt väder men i dag sken solen och det blåste rejäl höstvind utanför fönstret. 
 
Jag bestämde mig för att ta en pluggpaus och få lite frisk luft där mitt på dagen. Har inte tränat på väldigt länge nu... matförgiftningen och hosta har satt käppar i hjulen. Idag var det läge kände jag och kastade mig på cykeln och fick ihop en runda på 2 mil. Det var toppenroligt och härligt att äntligen starta upp med träningen igen. Jag har LÄNGTAT :) 
Som jag skrev förut så var det höstvindar mega ute och förstås lyckades jag att få motvind på hemvägen. Det gjorde inget för den mysiga vägen jag cyklade var så vacker att vindarna kunde blåsa hur mycket de ville. Jag brydde mig inte. 
 
Nästan hemma cyklade jag förbi byns mysigaste hus, på byns mysigaste tomt. Det är dock endast ett sommarhus och många gånger har jag passerat där och undrat hur det ser ut därinne. När jag var liten var jag där utanför och i huset bredvid men...någon gång kanske???  :)
Nedanför ligger en sjö och den kunde jag se där mellan träden då jag cyklade vidare. Me like!!
En härlig cykeltur med vackra vyer, vackert väder, rolig podd i hörlurarna och träning. Allt man kan behöva för en lyckad stund en måndag i september. 
Hemma väntade ännu mer plugg och det hann bli mörkt ute innan jag hann plantera lite höstblommor på bron. Ikväll bjuder jag på en mörk bild. Återkommer med en ny när det blir dagsljus :) 
Nu är denna första dag på veckan strax förbi och jag fortsätter att fixa färdigt med allt.
 
Hörs inom kort igen.
Kram ®