Att ha hittat...

en pärla i närområdet. :)
 
I regnigt väder passar det med en utflykt tänkte vi när vi fick frågan om vi ville följa med på en tur.
En överraskningstur för A som inte alls visste var hon skulle. Vi visste men hade inte heller varit där förut. Jössgården heter stället och ligger endast 15 km från oss i byn som heter Sjulsmark. Fantastisk omgivning som innehåller både djur, trädgård och café. 
 
Nu djuren...
En stor tupp som vakade över ruvande hönor. Han klev aldrig ut så det blev fotosession genom fönstret :D Däremot en höna med sina två kycklingar vågade sig ut i det mulna vädret.
 
Kalle kanin...
och så dessa underbara varelser
som även bor här.
Vi valde att sitta inomhus i den gamla ladugården och de hade verkligen lyckats skapa en fantastiskt mysig miljö. Så mysig att vi kanske satt lite för länge så vissa hann bli hungriga och beställde in lunch efter fikat :D 
 
Ja, jag fotade även på toaletten. Den tapeten var så underbart fin så den vill jag ha här hemma :) 
A hittade en bok som innehöll historia om hennes hemby
och vi fick intressant högläsning
medan vi tuggade i oss det goda fikat.
Har ni aldrig varit här och bor i närheten så tycker jag verkligen att ni ska ta er en tur dit. De har öppet 11-16 ända fram till åtminstone 15 augusti, eventuellt längre. Jag ska försöka hinna dit igen och testa deras Ceasarsallad för den lät lite extra smarrig och lockande.  Har en semestervecka till så chansen är stor att jag hinner. :) 
 
Nu invänta K som strax jobbat klart. 
Kram ®