I huvudstaden...

i två dagar. Innehåll: show och shopping. 
Flög iväg efter lunchrasten på jobbet. M väntade på mig där så det var bara jag och alla Luleås män som åkte i flygplanet :) Ja, iallafall där jag satt. Det fanns verkligen inte en enda kvinna som hade sin sittplats i närheten av mig. Jaja, det kändes lite konstigt men med musik och en mobilkamera kan man fördriva den timmen ganska bra. Det var fantastiskt flygväder. Man såg marken nästan hela tiden för det var relativt molnfritt även då vi hade lyft till den höjd vi skulle. Titta bara på isen som jag zoomade in från ovan.
Luleå skärgård
och delar av Luleå stad.
Tror faktiskt aldrig att jag flygit i så klart väder någon gång. Brukar alltid hamna ovanför molnen. 
Väl framme blev det incheckning på hotellet och sedan en liten shoppingrunda, middag på TGIF och sen en efterrrätt med tillhörande tekopp på ett Starbucks.
Sen var det dags för revansch mellan Skifs och Körberg i var sin ringhörna. Blev också en sorts revansch för mig som blev sjuk i höstas då denna show skulle gå av stapeln ute på Skansen. Även Skifs blev sjuk då så alla med biljetter för den helgen fick en ny chans. Vad säger man om själva showen då...? Gubbarna is still going strong, härlig musik och sjunga det kan de verkligen :) Betyget blev 5 ***** av 5. Ljudet däremot var uselt så det får inte en enda stjärna. 
 
Skönt ändå att få landa i Luleå igårkväll och i morse vakna till snö som föll från himlen, ta på sig skidorna och ge sig ut i skogen med Carmen. Bara hon och jag så när som på en skoter som mötte oss på hemvägen. 
Jag bor verkligen på rätt ställe men det är skoj att åka iväg på visit någon gång då och då. Jag gillar vår huvudstad. Den är vacker :) 
Dessutom hämtade vi hem Denise som sov över här inatt ♥. Mysigt avslut på helgen ♥
 
Nu redo för ännu en arbetsvecka. Hoppas ni får en fin start och blink så är det fredag igen...jag lovar :D 
Kram ®