Ordningen är...

återställd. Vi skippade besöket i huvudstaden och bokade om resan. Våra planer för vistelsen där blev avbokat så då kände vi att Norrbotten drog lite extra. Hemma redan i gårkväll med andra ord. Vilken känsla att få hoppa in i sin egen dusch och framförallt i sin egen säng igen. ♥ Tänker inte skriva klyschan som ni alla säkert känner till...
Det har dock varit toppenfina dagar med massor av nya intryck. Kameran har gått varm och jag tror minsann att jag skulle kunna gå omkring i Visby en hel dag och fota alla dessa underbara hus. 
Sista dagen åkte vi till ett ställe som heter Ljugarn. Där fanns det också en hel del raukar. Dock inte lika stora som på Fårö men ändå mäktiga. Lärde mig att dessa raukar har uppkommit när landmassan som nu är Gotland reste sig upp ur havet och vattnet tillsammans med isen formade dessa. 
 
Som sagt så var det alltså sista dagen och M hade berättat att det fanns ett ställe inne i Visby där det fanns jättegod glass. Säg inte det åt ett glassmonster som mig för det är minsann något som jag inte glömmer trots mitt dåliga minne. Nere i hamnen där färjan lägger till is the right place :) Glassmonstret var mer än nöjd.
Om vi nu ska fortsätta att prata mat så åt vi vår lunch på ett mysigt ställe som heter 
Min utsikt var denna:
Då vi sitter där och äter så promenerar det förbi en familj som helt plötsligt säger nämen HEJ!... 
Två små tjejer från jobbet passerade förbi. Alltså, vad är oddsen :D hahaha :D Kul var det iallafall :D
 
Stenmurar fanns det väldigt gott om på ön. Speciellt på södra Gotland. Tänk att det finns någon som har byggt upp dessa, sten för sten. Det var väldigt vackert. Här är dock en högre stenmur men lika vacker är den tillsammans med de andra byggnaderna på bilden.
Gatorna var av kullerstenar... idylliskt :) och ser ni himlen? Den var knallblå.
Hittade ett roligt fönster i en gränd. Virkade dukar som insynsskydd.
Vi lämnade alltså ett soligt Gotland bakom oss och åkte ut över Östersjön. Som vanligt blev det lite flygfoton.
I LOOOOOVE IT!! :D 
Älskar att se molnen från ovansidan. De är underbara ♥...
men inte att åka igenom dem. Detta var troligen ett åskoväder och det guppade ganska rejält i propellerplanet vill jag lova :0
Nu summerar jag dessa dagar och är mer än lycklig att jag fått uppleva denna ö som stått så länge på min önskelista. CHECK √
Kanske några fler dagar nästa gång så det inte blir så späckat program. 
 
Tills dess jag återvänder så får jag njuta av dessa två specialiteter.
Kram ®
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Suss:

Vackra bilder 🙂