Checkar ut...

och konstaterar att årets semester just har anlänt för undertecknad. Känns sååå skönt och så overkligt att det är midsommar i morgon.
Vädret är verkligen inte det bästa... men som det brukar vara denna helg för det mesta. Kallt, regnigt och under 10 grader varmt. Eldat i kaminen ikväll, ja det är tyvärr sant...?
Har enligt tradition varit ut och ätit för att fira semester. Denna gång orkade vi inte äta upp Denise rester :D :D :D 
 
Nä, slutrimmat nu. Har varit på en för oss ny restaurang som heter Gusto. Italiensk mat serverades med pasta och pizza. Jag tyckte det var toppengott och framförallt trevligt att få umgås med min man och ungdomarna ett tag. Undrar om de som satt på restaurangen samtidigt som oss tyckte det var skönt då vi gick. Blev aningen tystare då skulle jag kunna tänka mig :D :D :D Blev lite fel på min beställning... jag brukar råka ut för det ganska ofta faktiskt... varför vet jag inte men som ni ser så fick alla sin mat medan jag satt kvar och väntade. De bad så mycket om ursäkt för det inträffade men det gjorde inget. Jag hann ikapp och avslutade min mat samtidigt som de andra . Iallafall så rekommenderar jag ett besök där. 
På tal om mysigt så ska jag berätta för er om ett annat utflyktsmål som vi besökte förra helgen.
Kvarnen i Jävre. Vilket underbart ställe om man vill resa tillbaka i tiden. Häng med så får ni se hur det skulle se ut om jag hade jobbat som lärarinna för lääääänge sedan.
En väldigt flitig och glad elev har jag minsann. Bjursskvittra är hennes namn ♥ :)
Efter skoldagens slut drog vi vidare till hemmets lugna vrå.
Passade på att fika medan vi tittade på Jävreån som rinner förbi alldeles utanför.
Jag har en passion för stilen som är både lantlig och gammaldags. Det är bara så :)
Dessutom finns det en liten butik där med fina saker. Japp, det blev några villhöver-saker som fick följa med hem. 
 
Även retrostilen är härlig både när det gäller inredning och kläder. Vi hann med ett besök i den tiden också. Denna gång på turistinformationen i Jävre.
 
Rekommenderar en tur dit ifall du har möjlighet denna sommar. 
 
Sommar ja, det var ju just det som fattades just nu. Fleecejackan uppdragen i bilen hem och solglasögon för att låtsas att det är soligt hahaha :D :D :D 
Trots kylan så vet jag iallafall att det är semester för igår efter tävlingar
och en gemensam middag med jobbet blev jag lämnad av alla mina kollegor på en parkering med en fin kruka Pepparmynta i händerna. En fin sommarpresent från min chef och hennes chefsstöd. Tur att jag hade en stol att sitta på och en fleecetröja att värma mig med innan Marre svängde in på parkeringen. :D :D :D  Nä, jag brukar inte bära med mig en stol att sitta på men just igår hade jag köpt en stol av min kollega och tur var väl det. :D
Nu dags att krypa till kojs. Jag känner mig trött fast jag landade här direkt efter jobbet idag. 
Somnade bums som jag satte mig där. Tror det är någon som verkligen behöver semester...
Ha en fin midsommar , wherever you are ♥
Kram ®