No stress...

no stress. 
Det var det budskap vi fick av våra grannar som var utomlands förra veckan. De tyckte att vi behövde, eller ja kanske tyckte de att jag behövde denna mest i vår familj för tillfället. Medan vi plockade in deras post hemma i Sverige såg de denna och tänkte på oss/mig :)  De som sålde den sa just de orden till dem... no stress, no stress. 
Jag gillar den jättemycket och jag har placerat den på vardagsrumsbordet så jag ser den varje dag och påminns om att ta några minuter i lugn och ro. Denna filur får bli min förebild för att undvika stress. Tids nog så är jag framme/klar men jag tar det i min egen takt och stressar inte upp mig...ja, försöker iallafall :D 
Det har gått ganska många dagar sen jag plitade ner rader härinne på bloggen. Har inte prioriterat att skriva utan har i förra veckan under sportlovet  prioriterat att plugga  och att vara ute och åka både skidor och långfärdsskrillor. En vecka med både nytta och nöje :) 
 
Denna vecka har jag lämnat mina skidor hos vallaproffset i byn för lite preparering så inte en enda meter har det blivit. Han, vallaproffset tyckte att jag borde satsa på ett par skateskidor och stavar också eftersom jag åker så pass mycket skidor.
Som liten har jag fått lära mig att lyda de äldre och jag gick därför lydigt till Team Sportia under veckan och "fyndade" skidor, stavar och bindningar. Nu ikväll har jag varit och hämtat hem dem och försöker intala mig själv att jag fick ju faktiskt all den utrustningen till ett billigare pris än vad skidorna egentligen skulle kosta :D :D :D Nu ser jag fram emot att testa dem under helgen. Blir spännande att se hur det funkar att åka med så långa stavar :) 
När vi nu är inne på saker som är nya härhemma så måste jag ju visa denna fina mugg som jag fick av D & J. Egentligen skulle det bli min present men jag fick den redan nu i veckan då vi var och grattade J på hans födelsedag. Gulligt av dem ♥ De vet vad jag gillar ♥.
Ikväll slappar vi i soffan efter blixvisiten till stan. Hade planerat att hämta skidorna i morgon men ändrade mig snabbt då jag blev supersugen på sushi. Berättade om mina middagsplaner och mina grabbar de var inte sena att hänga på.  Sushi, alltså jag är helt såld på denna maträtt. Längtar redan till nästa gång. 
 
Hoppas ni får en fin helg!
Kram ®