Welcome to freedom!

Frihet... ja, den kan ju förstås räknas på olika sätt. Att få frihet kan betyda så mycket.
Jag ska nämna två saker som egentligen inte spelar så stor roll, som är en ytterst världslig sak i jämförelse med den frihet som skulle spela stor roll för så många av våra medmänniskor ute i vår stora värld. Som sagt, detta må vara ett i-lands problem men en typ av frihet som kan spela roll i det lilla :)
Denna turkosa pinal är min nya frihet när jogging och andra rörelseaktiviteter står på schemat. Mitt nya FlipBelt :) 
Brukar du jogga, promenera, åka skidor m.m så är detta pinalen även för dig. Här i detta bälte kan du med fördel förvara din telefon eller kanske nycklar under träningspasset. Jag är helt såld och undrar hur jag har klarat mig utan...???
Ännu en frihet måste ju vara att få körkort. Det är precis det som vår kära dotter har fixat under denna vecka.
Så glad för hennes skull. ♥ Minns själv hur det kändes när jag fick mitt eget och kunde åka vart jag ville. Nu bor ju hon i stan där det finns bra med bussar som kan transportera henne till nästa destination men för en sådan som mig som bodde i byn även då så var det en frihet. Nu behöver hon bara hitta en bil som kan bli hennes egen så... 
(fotot hämtat från trafikskolans FB-sida )
Annars så har våren infunnit sig i slutet av denna vecka. Idag stod det plus 19 grader på biltempen då jag åkte hem från jobbet. Blev lite altanhäng på altangolvet och grillat till middag. Verkligen en härlig eftermiddag. Skulle kanske ställa fram lite möbler på altanen så det blir lite bekvämare. Helgen verkar bjuda på fortsatt värme :) 
 
Behöver bygga klart grillplatsen denna sommar som ni kan se. Vi är nästan i mål men nära skjuter ingen hare här på fortet som Gunde skulle ha sagt :D 
 
Skönt att få några dagar med vila och återhämtning. Ja i och för sig är programmet fullspikat med plugg, firande av två stycken jubilarer, middag med vänner och en tur med joggingskorna men det blir iallafall ett avbrott från vardagen. Som ni kan se så behöver denna "diva" få en liten paus hahaha :D Blev så kallad "tjuvfotad" av sonen i eftermiddag. No mercy!!! Hans mor var sååå trött och dessutom hade någon tippat ett stort lass med grus i hennes ögon. :D 
Nu är det snart lördag så jag kryper ner under täcket och fixar lite mer vila. Det låter lite konstigt i soffan bredvid mig... tror att det kallas att någon dra timmerstockar ;D ;D ;D 
Det är ett tecken på att fredagkvällen nu är över. :D 

Önskar er en mysig helg!
Kram ®