What a weekend!!!

Nu är vardagen igång igen och den startade med dessa ord...
Eftermiddagen och kvällen tillbringade jag på Vetenskapens Hus i Luleå. Där föreläste olika personer om programmering i förskolan och skolan. Jag var också en av dem som berättade om hur vi jobbar i F-2. Sen hade vi ett smörgåsbord där allmänheten kunde gå runt och prova på programmering på olika sätt och även se annat digitalt skapande. 
Här föreläser min chef och den andra bilden är från vår station där vi programmerade BlueBot. 
Kul och intressant var det och jag känner mig nöjd med min insats även om jag inte pratade mest där framme på estraden :)  
 
Vår weekend då!!!
Ja, som ni förstår så var det något alldeles extra där på fredagkväll. Konserten var toppenbra, det var toppenkul att höra när Pricilla Presley berättade saker ur deras liv tillsammans. 
På hotellet fick vi ett toppenrum och detta var vad vi såg när vi klev ur hissen. :D :D :D 
På våning 2 var det Marilyn Monroe men på vår våning... :D Tackar tackar :D 
Blev lite tekniskt strul där i början 
så vi fick vänta ett tag på att the King skulle dyka upp
och när han tillsist gjorde det så blev det mäktigt och pampigt. :)
 
 
En kväll helt i min smak och jag somnade med ett leende på läpparna ♥
 
Hur var Malmö då??? 
Jag vill säga att det var en mycket mysig stad med fantastiskt fina hus och byggnader. Fint också med kanalen som rinner genom staden. En guidad tur hann vi med och åkte under 22 broar. En del passerade vi förstås fler än en gång men under turen åkte vi under 22 gånger. Fint vårväder hade vi också och redan uppifrån luften såg man att här har våren hunnit ganska mycket längre än i Norrbotten. Gula böljande rapsfält och blommande Magnoliaträd mötte oss när vi landade. Fint var det men det känns konstigt att redan i maj månad se allt detta. 
 
 
  
Givetvis såg vi också Malmös högsta byggnad Turning Torso
 
Shopping var också en punkt på programmet. Lördag scannade vi av innerstan och de butiker som fanns där och på söndag åkte vi ut till Malmö Arena igen och tog en sväng i detta coola shoppingcenter.  
Blev lite villhöver saker blandat med behöversaker. 
Denna goding tillexempel... villhöver eller behöver???? Jag skulle säga behöver :D :D :D 
God american icecream... passande att knyta ihop säcken med utifrån vart helgen startade. In USA, in Memphis, at Graceland and the King of rock´n roll ♥ 
 
Kram ®