Jag gör verkligen det.

Jag älskar hösten med alla vackra färger. Visst är det trist när det regnar småspik och blåser isiga vindar men dagar som denna är svårslaget faktiskt. Egentligen så har varje årstid något speciellt och det gäller bara att hitta det där lilla extra som gör det vackert. Just nu är det solen som lyser på träden och den höga kyliga luften som ger mig den energin jag behöver. :) 
När jag åker till och från jobbet och ser landskapets färger både på nära håll och långt borta finns det inget annat att göra än att stanna bilen och föreviga detta. Att jag sen inte stannar på det mest lämpliga stället är en helt annan sak och grannen på gatan kör förbi, ringer och frågar om jag har fått problem med bilen. Öh, näe blir mitt svar... jag tyckte bara att träden är så vackra idag. Fick bakläxa för min knasiga parkering men jag stannade ju bara en liiiiten stund ju :D 
Vem kan motstå dessa vackra gigantiska lövträd som lyser mer än alla andra runt omkring... inte jag iallafall :) 
 
Idag på väg hem letade jag mig till en lite mindre trafikerad väg där jag kunde fota i lugn och ro. Våra joggingturer brukar jag och M springa här. Höstfärgerna i omgivningen gör ett bra jobb med att lyfta blicken och tankarna då joggingskorna känns tunga och sega att föra framåt. 
Därborta skymtar man ängen...
vart det en gång stått en stor herrgård och ja, ni kan ju tänka er hur vackert det hade varit om den hade stått kvar där uppe än idag. 
Tänkte när jag stod där och fotade att om man tar himlens färg, blandar in det gula som finns i träden så får man ju ängens färg. Snacka om att höra ihop :)
 
När jag sen vände mig åt andra hållet fick jag se...
tre fina svanar glida omkring helt bekymmerslösa på vattenytan.
Alltså jag fick en underbar stund där i solen, tystnaden och naturen och med den härliga känslan knöt  jag ihop min arbetsvecka och laddar nu för en helg med vila och firande av kära mamma som fyllt 82 år i veckan ♥
 
Verkar som om solen inte tänker visa sig de kommande dagarna så tur att jag hann träffa den idag :)
Ha en skön helg.
Kram ®
 
 
 
#1 - - Anonym:

Såklart ska man stanna upp i stunden och ta vara på det fina ☀️🍁🍂

#2 - - Suss:

Vi har samma smak du och jag vad gäller naturens färger. Jag kan inte se mig mätt. Kram min vän