Thank you Friday for being here...

and welcome back again :) 
Dessutom var du väldigt snabb på att återvända. 
Blev en riktigt kortvecka på jobbet då jag spenderat tisdagkväll, onsdag och mer än halva torsdagen i Växjö. 
Musikkonventet Make Music Matter var en mycket trevlig och givande konferens där 299 musiklärare från hela landet+jag träffades och fick lyssna på en massa bra och viktiga saker att tänka på när det gäller digitala verktyg i musiksalen. "Digitala verktyg är INTE ISTÄLLET FÖR utan OCKSÅ" Det citatet är en av sakerna jag tar med mig.
 
Kändes kul att få återvända till den lilla småländska staden och känna att man har iallafall lite koll. Denna gång fick jag inte med mig M som brukat kombinera mina trippar hit under utbildningen med jobb. Att resa själv gick bra men det är ju lite ensamt och även lite trist faktiskt. Lite bättre lokalsinne har jag fått minsann. Denna gång bodde jag högt upp. Såg en fin kyrkspira genom fönstret.
Vad gjorde jag därborta då? Jo, det blev en hel del föreläsningar. Att sitta still på sådana brukar bli lite segt i längden men faktiskt inte denna gång. Förutom intressanta saker som presenterades från scenen så underhöll jag mina stolsgrannar med bland annat lite vattensprut från denna ramlösa.
Står det spontan??? Passar ju mig på pricken.
Inte bra att ha blåa jeans en sådan gång... såg ut som om jag inte hann fram till toaletten utan... ja, ni kan tänka er resten :D Sen råkade jag trycka igång en film på instagram med vääääldigt högt ljud...
Sa jag att det spelades in webb-tv? hehe :D Får hoppas att publikkameran var riktad åt ett annat håll :D 
Skulle också kunna säga att detta är TYPISKT, väldigt TYPISKT mig :D 
 
På onsdagkväll var det mingel och mat i konserthuset. Där fick vi lyssna på fler föreläsningar och bra musik. Dessa 3 ungdomar som utbildade sig i musik
och denna snubbe, producenten och låtskrivaren Anderz Wrethov. Känd för att ha skrivit låtar/hits till många kända artister. I melodifestivalsammanhang har du säkert också hört hans namn flera gånger.
Här river han av sången guld och gröna skogar som han skrev till Hasse Andersson :)
Sen har vi också denna snubbe.
Han var min bordskompis vid varje måltid på konventet, han var min konferenskompis och även min personliga taxi under dessa dagar :D Gotlandssnubben som gått i min klass under musikutbildningen. Tack Jonas för sällskapet och för skjutsen :) 
 
Avslutade resan med att vandra på stan innan tåget skulle åka iväg och hamnade i dessa två butiker.
Musik och Lexington fick knyta ihop säcken denna gång.
Hemma igen just innan midnatt och då hade även vårt helgfrämmande landat. Så mysigt att få ha Kevin hemma i några dagar. ♥ Lite påfyllning av kramar får det bli så jag klarar mig tills nästa gång vi träffas.
 
Säger godkväll från soffhörnet. Har letat fram min onepiece ikväll... säger bara love at first sight ♥
Kram ®