En orolig torsdag...

eftermiddag har vi haft härhemma. Veterinärbesök för Carmen blev det efter ett samtal med djurkliniken. 
I några nätter och dagar  har hon hostat massor och det har varit svårt att sova för oss andra. Har hon svalt något olämpligt som fastnat i halsen? Pratade med en kollega på jobbet som sa att hundar kunde ha halsfluss så jag googlade och ja, de kan till och med ha kronisk sådan. Kanske hon fått en släng av det???
Efter en ordentlig undersökning så var det inget av det utan tydligen bara förkylningsvirus. Hon fick en smärtstillande och hostdämpande spruta för att det inte skulle vara så jobbigt för henne.
 
Då hoppas vi på att den hjälper så att både hon och vi får sova gott inatt och även att det vänder helt och hållet. 
Jag har lärt mig något nytt som jag inte visste förut eller ens trodde att hundar kunde ha. Som bonus fick jag även lära mig ordet på pitemålet. Hon har fått kvarka... :D hahahaha :D
 
Nu dags att jogga lite innan jag tar kväll. M skulle visst hänga på :)
Kram ®
#1 - - Anonym:

Så skönt att det inte var något allvarligt med mitt lilla extrahjärta. Hoppas ni får sova gott. Kram