Nu blommar det...

iallafall i vår blombänk och
 
 i våra blomlådor. Meningen att det skulle vara en helvit låda men se vad som har krypit sig in. :)
Sitter härhemma och tittar på sommar med Ernst på tv4 play och jag får svepa in mig i en filt. Jag har nämligen svårt att acceptera att det just nu INTE är väder och värme för jeansshorts men det är ju sensommar och då ska man kunna ha shorts. Såg dock idag att en del träd har börjat få gula blad redan... är inte det lite tidigt i mitten av augusti??? Känns som om det ska hända i september men...????
 
På tal om träd så har jag varit en sväng i skogen idag när solen tittade fram :)
Har haft en dag med finaste Denise på besök. Gick en sväng tillsammans och hittade lite åkerbär. Så goda!!
 
Hann också med lite annan bär och bladplockning. Hon ska göra både bärsaft och bladsaft min lilla köksgumma ♥
Igår hade jag och M en dag tillsammans på Noliamässan. Med oss hem följde äntligen en kaffetermos som vi tänkt köpa säkert i mer än 15 år men aldrig gjort det. Bättre sent än aldrig va?? ;) hehe
 
Dessutom en fiffig grej som kunde användas på två lika sätt. En ljushållare för både vanliga ljus och värmeljus. 
 
Man bygger ihop dem precis som man vill ha dem just då.
Jag hittade en passande glasburk i ett skåp härhemma och 
valde värmeljus denna gång. Tänd ser den ut såhär :) Känner mig nöjd.
En annan sak som jag önskat mig en längre tid är en massagekudde för nacke och rygg. Nu slog jag till och den lär bli flitigt använd skulle jag tro. 15 minuter per dag , jo jag tackar jag :D 
I helgen vankas det festival här i byn med musik, gemenskap och en hel massa god mat och fika finns att tillgå. En av artisterna är John Lundvik som just nu är högaktuell med OS-låten. Bor du i närheten så ta en tur hit till byn. Det blir säkerligen en toppenhelg och hoppas nu bara att vädret också blir det. 
 
Kram ®