Dags för...

en summering av denna helg. Kan väl säga att det är EN sak som har gällt hela helgen.
Äntligen äntligen äntligen är premiären med långfärdskridskoklubben avklarad och förhoppningsvis blir det många fler turer framöver.
Både lördag och söndag har jag varit ute och glidit med mina skrillor ♥. Jag är påfylld av härliga endorfiner och energi som bara en helg med långfärdsskridskor kan ge. 
På lördag var det även träning av armmusklerna som gällde då vi stundtals fick staka oss fram i den snö som så olämpligt hade lagt sig på vissa ställen. Temperaturen var nere på cirka -15 grader och det är aningen för kallt för en sådan som mig så YES!!! jag frös en hel del om händer och fötter. Hade det inte varit för den härliga solen och de ställen där det var blank is så hade jag tyckt att det var lite onödigt att utsätta sig för denna kyla :)
 
 
Härlig utsikt vid fikat 
Här var det som att åka genom en hög med små fjärilar som landat på isen :)
Blev hämtad av M och vi drog på hemvägen förbi årets första julmarknad
innan jag tillslut hamnade framför kaminen med både Carmen och M för att tina upp ordentligt. 
Avslutade med att gå på musikcafé och lyssna på härligt gitarrspel och sång av far och son. 
Idag söndag vaknade jag också till -15 grader men inne i Luleå visste jag att det var varmare och misstänkte att det blev åkning på blank is. Hoppade i kläderna och fick en härlig tur med is som var blank och som "sjöng" för oss emellanåt. ♥ Den hade bildats i torsdags enligt de som visste och efter det så har det ju inte snöat så... :) 
Varning för bildbomb :)
 
Hälsade på isbrytarna en sväng 
 
Luleå sett från isen :) 
Efter avslutad tur tog jag och en skridskopolare en extra tur för vem vet när det blir så här härlig is nästa gång. Isen nedanför den stora lyftkranen var full av skridskoåkande människor som tänkte precis som oss. 
En del tycker att detta verkar vara en läskig sport och visst ska man ha respekt för is som snabbt kan ändra skepnad men åker man tillsammans med utbildade ledare så känner jag mig inte ett dugg rädd. De skulle aldrig riskera våra liv  :)
 
Nu avslutar jag denna dag med en tur till min kära far och grattar honom på farsdag innan jag måste ta tag i pluggandet som blivit lite åsidosatt denna helg  som ni förstår :D
 
Ha en fin start på veckan.
Kram ®