Att ranta...

ibland kan vara riktigt mysigt.
Ranta = åka runt lite hit och dit för den som inte hört uttrycket förut :D 
Gårdagens tur började i  Skellefteå och en tur på stan. Finns en del mysiga affärer där och speciellt en. Spets & Ting. 
Älskar deras zinksaker så jag hoppades på att hitta något i min smak. Det gjorde jag förstås. 
Efter denna snabba tur åkte vi vidare till Åselet. Där har våra väner B & L en stuga. Knasigt att jag inte tänkte på att använda kameran där men en trevlig prat och fikastund  gjorde att jag helt enkelt glömde bort det ♥ 
 
Hemmavid hade det tydligen varit ett rejält åskväder som vi missade. Jag kände att det var härligt mycket syre i luften när Carmen och jag tog en sen cykeltur. Anade att det skulle kunna bli en fin dag idag med sol då lite solnedgång visade sig.
Även en svag men fin regnbåge stoltserade i skyn och jag förundrades över att den finns. Den är oerhört vacker!
Avslutade kvällen med våra vänner och grannar runt ett bord med kvällsfika. Denna gång tänkte jag att jag inte skulle missa att fota.
Det hör ju till att en bloggare alltid ha en kamera till hands sägs det. 
Jag glömmer bort det ibland :D
 
Idag blir det lite fix både hemma och hos mina föräldrar.
Önskar er en toppenfin dag!
 
Kram ®