04:44

sken solen in genom fönstret och jag vaknade till och halvt i sömn tog jag mobilen och fotade denna stund innan jag slumrade till igen. Att jag tänkte på att föreviga den känslan som dessa solstrålar förmedlar till mig är konstigt.Glad att jag gjorde det för nu kan jag plocka fram bilden och känna känslan fler gånger.
Det här är en av de underbara sakerna med sommar i Norrbotten. Sova med rullgardinen uppdragen i sommarljuset. 
När jag bodde hemma hos mina föräldrar var detta ett faktum varje natt. Drog aldrig för mina fönster i mitt flickrum. Sov förstås på övervåningen, annars hade jag nog inte gjort det  :D 
Nu brukar jag inte sova i kontoret varje natt men gjorde det när grabbarna var borta denna weekend. Sen lyser förstås inte solen varje natt men jag är glad att den har gjort det hela helgen så jag fick chansen att uppleva gamla minnen :) 
På tal om  minnen så kunde jag inte släppa tanken på en gammal burk som jag såg i retroparadiset i torsdags. Jag och syrran åkte därför iväg på ännu en tur och till min glädje fanns det några kvar av just den sorten. Det blev inte den jag hade tänkt förut utan det blev denna istället. 
Åkte vidare till ännu en antikhandlare och tror ni inte att när vi äntligen hittade rätt så var det... STÄNGT!! 
Däremot så öppnade han sin lada och sina tält så vi fick kolla iallafall. De från Piteå är ju kända för att vara trevliga människor och det stämde verkligen in på denna man. Det blev några gamla skivor som jag ska använda på jobbet och hemmavid framöver. 
Innan hemfärd hann vi med lite vandring i Pite Handel & Trädgård. Väldigt mysigt och inspirerande. Här är en av alla oaser som fanns :) 
En mysig avslutning på denna helg och ännu lite mer kvalitétid med en syster yster ♥ 
 
På kvällskvisten blev det... tro det eller ej men ännu mer jordgubbar och glass för undertecknad. 
Undrar om jag snart har fyllt mitt jordgubbskonto för denna sommar??? :D 
Tur att våra vänner/grannar hjälpte oss lite :) 
 
Nu dyka ner på kudden för i morgon vankas det kalas för ännu en 50-åring.
Kram ®