Dagar på Gotland :)

Tänkte först ställa in resan eftersom SMHI lovade regn mest hela tiden. Det är tydligen som K sa när han var liten: De där vädergubbarna är ingenting att lita på :D 
Vi har klarat oss från regn förutom idag då vi fick några droppar på oss men de räknas som inte tycker jag. 
Alltså tur att vi bestämde oss för att åka. Vi har sett en massa fina ställen, ätit gott, promenerat en massa, shoppat lite på mysiga butiker och upplevt ön som jag numer lägger i topp på listan: mina favoritställen. 
Nu blir det en bildbomb men häng med på en tur både i norra Gotland och sedan i södra delen som vi besökte idag. Startar i Visby.
 
 
 
 
What a view
men lite högt
Botaniska trädgården
Lummelunda skogen 
och Carl von Linnés grotta 
Nyhamns fiskeläger och fiskemuseum
Stannade till på ett stenugnsbageri och åt en fantastiskt god pizza...
innan vi tog färjan över till Fårö. (så coolt att de går fritt i naturen utan stängsel )
Ingen kö alls med färjan om man åker på kvällen och fotar alla häftiga raukar.
Orkar du följa med till södra delen också??? Startade med en hisnande känsla i magen vid
Alltså jag hisnar bara med att lägga in bilderna :O 
Som ni ser så vågade jag mig ner för trappan jag också. Fanns ju en ledstång att greppa tag i ordentligt.
Här är rövar Liljas håla.
Sen naturreservatet Husrygg
Innan vi hälsade på Hoburgsgubben. Ser ni ansiktet? 
Lilla och stora Karlsö såg vi då vi åkte med bilen efter den otroligt vackra Ekstakusten.
Avslutade kvällen i Visby på en mysig restaurang. Tyvär har jag gått och dragit på mig någon bacill med både halsont och begynnande feber... tål jag inte Gotlandsluften tror ni?? Hahahaha :D 
Du som följde med på resan ända hit har fått en massa bra resetips ifall ni hittar vägen hit över Östersjön någon gång. Det är värt det. Jag vill hit igen och utforska ön ytterligare :)
 
Fortssättning följer...
Kram ®
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Suss:

Kul att få se så många fina bilder,nu blev jag ännu mer sugen på en tripp dit. Då kan ju du guida 😊
Kram