Kanske dags för...

ett inlägg.
Lite glest här på bloggen. Lite för mycket på agendan just nu. Då passar det verkligen att en långhelg infinner sig ännu en gång. 
 
1 juni idag och ja, vädret den sista tiden kan man klaga på om man har lust men förlåt om jag är lite självisk nu... Tycker att det varit och är ett fantastiskt bra pluggväder. Semestern startar inte ännu och jag har många rader kvar att läsa och skriva. Dessutom minst två praktiska övningar kvar innan sista uppgiften är gjord. Alltså vet jag vad denna helg innehåller. :)
Kan även hända att denna ♥ brutta ♥ dyker upp och visar sin "nya" bil. Det ska vara retro, hahahaha :D Den passar henne helt perfekt tycker jag :D 
Trots de kalla vindarna och snön som föll ner från ovan idag så finns det vårtecken i vår blombänk. Påskliljor och så kan vi väl kalla den vit/gula för Pingstlilja. Vet faktiskt inte om dett är en sådan men det är ju pingsthelg så... :)
 
Ett annat vårtecken är detta. En trött jogging-Rosi. Hon måste säkert ha sprungit ett marathon nyss....? Nähä, inte ens en mil... Nya skor har hon iallafall skaffat sig denna vår. Det  behövdes verkligen och ja, kanske, kanske att det är lite lättare att lyfta fötterna, fast på denna bild verkar jag inte orka ta de sista stegen fram till bilen och åka hem.
Ett till vårtecken är att det är hög tid att planera för altanhäng framöver. Tror att vi har hittat vår soffa nu. Den var väldigt bekväm så jag ser fram emot att slänga mig ner i den, stänga mina blågröna och vila i sommar. 
Får hålla ut ett tag till...så kanske värmen dyker upp och jag har pluggat klart. Tills dess tänder jag mitt fina ljus som jag fick av min goa vän S härom dagen. Det gör pluggstunderna lite mer mysiga trots att sommarljuset är det som dominerar numer. Måste bero på den snygga bokstaven som sprider ett Rofyllt ljussken :)
Nu kör vi fredag i morgon så ha en riktigt mysig helg ♥
Kram ®
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Suss :

Lyser upp tillvaron lika fint som du ❤