Soldränkta dagar...

även i norra Sverige.
 
Jag passar på att få en rejäl förkylning med feber och varit hemma från jobbet. Kan det bli mer olägligt såhär i skolavslutningstider, studentbal, studentfirande. 
Igår trotsade jag förkylningen, stoppade i mig lite alvedon och åkte iväg för att se när K skulle gå på studentbal. Sen barnsben har man fått det inskrivet i ryggmärgen att är man sjuk är man hemma. Kan säga att det tog emot att åka iväg men träffade föräldrar som har barn på min arbetsplats. De sa: Hur många gånger går K på studentbal?? Då kändes det lite bättre :) 
Jag fick mitt "straff" kan man säga för när alvedonen lämnade kroppen så mådde jag inte speciellt bra. 
Det var dock en fin stund och alla vackra par bländade oss alla ikapp med solen. 
Min minsting är inte så liten längre ♥ :D Love you ♥
 
Sen sist jag skrev så har mina föräldrar fått en annan utsikt från sitt köksfönster. I alla år har huset stått där och hör som till själva omgivningen. I helgen så rev de ner det och det känns väldigt konstigt inombords. Det var dock så skadat så det var en nödvändighet. Mina föräldrar har numer köpt mark och alla byggnader runt omkring. Det känns toppen så resten får vara kvar precis som det varit under alla dessa år då man kunnat gå fritt över tomten och även använda både ladugård och bagarstuga vid behov. Skulle tro att gulliga tant Ida hade tyckt att detta var en okey lösning ♥ även om hennes hus nu är borta förstås :(
Blommar för fullt gör det i vår natur just nu. Norrbottens "rapsfält" lyser i solen och det gör mig alldeles lyrisk.
Kan aldrig se mig less på denna fantastiska vy som vi passerar flera gånger per dag. Finns de som ser detta dagligen från sitt köksfönster och till de säger jag ett stort GRATTIS...
och så alla dessa fina kossor som ligger och latar sig i solen ♥ Tur de är därborta säger Carmen som inte alls är lika förtjust i dem som matte är :D
Dags att ta sig en liten tur med henne nu. Baksidan av att äga hund... de behöver prommis fast man är sjuk och inte orkar gå någonstans. 
 
Ha en fin avslutning på veckan. 
Kram ®