Det blir...

ännu en lapp i min glasburk idag. Glasburken där jag samlar roliga saker under året som har fyllt på mitt må bra konto.
Åkte iväg till Skellefteå för en liten shoppingdag tillsammans med min fina goa vän, ja min tremänning också för den delen ♥
Jag hade speciellt en affär i sikte. Spets & Ting. Där gick jag sedan ut med inte bara en påse utan två... ja, ni förstår att jag och S behövde fylla på med lite lunch/fika och framför allt te för att klara av resten av dagen på stan. 
På tal om te så köpte jag ett väldigt gott te som en del skulle tycka är helt odrickbart bara på grund av namnet men jag är inte alls brydd om det. Har redan smakat och yes, det är lika gott som jag minns :)
Fikade gjorde vi på Lilla Mari med udda bord och stolar i äldre stil. Helmysigt ställe som jag vill tipsa om ifall ni åker utanför länsgränsen :)
Som bordsherre hade jag denna man. :D Inte samma king som jag hade till bords i Växjö sist men... :D 
I mina shoppingkassar var det mycket zinksaker... I love ziiiiink :D Köpte en jättefin stor blomkruka som det blir plantering i framöver med lite härliga vårblommor. Tillhörande värmeljushållare blev det också,
två mindre krukor, en gullig lite snödroppe och en tygbit som blev en fin duk på vardagsrumsbordet. 
Min vän S hon faller verkligen över realisation. Hon fick med sig tre fina lampor för priset av vad inte ens en skulle ha kostat :) 
Där på lampbutiken tog jag mig äntligen för att köpa sprit till vår lampa som M fick till julklapp av jobbet 2015.
Bättre sent än aldrig och den fick sprida lite VM-eld under tre-milen som jag landade framför efter shoppingdagen. Tack och lov för SVT play och skönt att jag ännu en gång lyckades hålla mig undan sociala medier för att slippa veta resultatet. Trist slut dock på något som för Kalla kunde ha slutat så mycket bättre.
Somnar ikväll med en feelgoodkänsla i mitt inre och laddar för lite sol i morgon istället. Ser ut att kunna bli ännu en toppendag häruppe i norr.
 
Kram ®