En mindre...

ja, alltså en hel timme mindre i natt att sova. Inte poppis hos mig. Åtminstone inte första natten.
Läste att denna tidsomställning var farlig för en del människor. Den kunde både framkalla hjärinfarkter och depression m.m. Det blir en jetlag light som inte är hälsosam. Därför har vissa länder slutat ställa om klockan. 
Känns som om jag har haft jetlag hela dagen även fast jag vaknade till strålande sol utan tidsomställning och en en vårvinterdag när den är som bäst. Älskar vår femte årstid här uppe i norr. 
Tog mig an skoterlederna som till min förtjusning var som en autobahn och sådär perfekt smöriga. Ja, ni ser ju själv hur härligt det är att få susa fram när det ser ut såhär.
Passerade denna skylt, stannar och känner mig lycklig över att jag har fått bo här den största delen av mitt liv. Skogen och naturen har alltid funnits här och det har blivit några meter på skidor här under åren. 
Den blå färgen på himmel och skylt är förstås ännu ett plus för en blåis som mig :) 
Denna dag har vi också grattat ett av mina syskonbarn som fyllde hela 26 år ♥. Gofika och mysig gemenskap i hennes vindsvåning blev en av veckans höjdpunkter. Köpte bland annat en blombukett till jubilaren på Interflora och då såg jag ett väldigt fint armband vid kassan som jag var tvungen att köpa med mig. Snyggt men framförallt gick pengarna till en god sak.  
Fortsatte sedan med lite bilkörning tillsammans med D som övningskör för fullt inför april månads intensivkurs. Jag har åkt med några gånger nu och jo, det blir bättre för varje tillfälle, tur va? :D :D :D 
Avslutar med lite inredningsbilder och gåvor som har ramlat in härhemma den sista veckan.  Börjar med gåvan som M fick av Sas för att han är deras kund. Han visste att hans fru var i stort behov av sådana så vips tillföll de mig :) Dessutom fanns de i en mycket snygg trälåda.
 
Nu är det dessutom slut med att använda pressokannan när det är dags att dricka kaffe hos oss. Nu är det ju inget jag förtär men jag har haft en hel del att säga till om när det gäller färgen :D Kände att vi behövde en färgglad apparat också bland allt vitt, svart och grått. Välkommen på en kopp eller två eller tre eller... :D
Avslutar med en liten vas innehållande blåbärsris med vita blommor. Behövde få in lite vårkänsla härhemma.
Kolla in Dr Watson ♥ och Sherlock Holmes ♥ på lilla bilden. Det har gått några år sedan den bilden togs i
London :)
Ops, nu 4 minuter till Earth Hour... bäst att stänga ner :)
 
Kram ®