Sommaren är tillbaka.

Det känns helt okey med lite sol igen. 😎
Allt detta regnande har satt käppar i hjulet väldigt mycket nu. Vårt stora projekt denna sommar kräver något bättre väder än vad juli har bjudit på. När det inte är byggväder så har vi istället försökt fylla dagarna med lite andra trevliga händelser. En Umeåresa blev det minsann och en övernattning på hotell. 
Lite annorlunda var det på grund av pandemin men jag tycker att Scandic gjorde sitt bästa så att alla skulle känna sig säkra att tillbringa tid där. Har aldrig förr bokat in frukost och inte heller använt handskar då jag hämtat maten. Tycker dock att det var helt rätt. 
Som sagt så var vädret inte bäst men det var definitivt det bästa vädret för lite koll i favoritaffären
Hittade ännu ett favoritställe en bit utanför själva city, närmare bestämt i Tavelsjö.
Alltså jag hade kunnat gå helt bananas och köpa med mig hela stället. Det är tydligen inte för intet som jag kallas för Rostan. Jag ÄLSKAR rostiga saker och här fanns det en hel del ska jag säga. 
Förresten så heter stället Blå Eld. Värt ett besök om du har samma intresse för trädgårdssaker, mestadels i rost.
Hann dricka en varm kopp te också när jag och M försökte fly från regnet som piskade i sidled.
 
Avslutade kvällen med ett besök hos fina vänner i Holmsund där M kvällen till ära drack TE! 
Måste bero på kallt väder för detta hör verkligen INTE till vanligheten 😅
På väg hemåt stannade vi till i Skellefteå. Unnade oss påfyllning av koffein och tein
(om det nu stavas så?). Lilla Marie, ett fantastiskt mysig café som är alldeles nära nästa favoritaffär.
Ni kanske har hört talas om Spets och Ting. Me LIKE! och givetvis blev vi där ett tag innan vi åkte vidare norrut och landade i Piteå hos A & T. De bjöd på en supergod middag. Precis vad vi behövde för att klara oss ändå hem 💓Mysiga dagar som hamnar in på mitt konto... ni vet det där som gör att man mår lite extra bra.
En annan regnig dag fyllde vi med lite umgänge tillsammans med denna tjej och hennes man.
Ja det gäller att låta fantasin flöda för att fylla dagen med mysigt innehåll och umgänge. Vi trotsade regnet några dagar senare och cyklade en lång tur i mysig natur som innehöll både vackra hus och vackra djur. 
Må-bra kontot fortsatte vi att fylla även tillsammans med dessa ungdomar. 😉
God mat, god dessert. Jag vill att ni lägger märke till kaffekoppen. Jag drack 2 sådana kvällen till ära. Hade M offrat sig och testat te så var det bara för mig att slurpa i mig kaffe.
Förresten har de inte en fantastiskt cool fågelskrämma...? 
Som ni alla vet så
och då passar det bra att avsluta denna blogg på ett lite annorlunda sätt. 
Första videoklippet betyder många småfel, miner, snörvlingar m.m. innan det eventuellt
blir en ny vana.
Har du läst ändä hit så finns det en liten hälsning från mig till er.
Kram ®
  💟